Entrades populars

dilluns, 17 de novembre del 2008

CALELLA, TURÓ DE LES GUILLES, SANT CEBRIÀ, "RUTA DE LA FEBRE", TRES TERMES, SANT ANDREU, RIERA PINEDA

Sortida de devant de la font de l'Hospital
de Calella

Turó de les Guilles

Pujada per la "Ruta de la Febre" (Sant Cebrià-Tres Termes)

S'anava fent fosc.

Pujant la "Ruta de la Febre" es va fer de nit

Arribada del maillot groc (volia dir vermell) a dalt de la "Ruta de la Febre".

A dalt de tot de la "Ruta de la Febre".

Ja s'havia fet de dia.

Arribant al Turó de les Guilles

Baixada del Turó de les Guilles

Data: 16 de Novembre del 2008

Hora sortida: 08:00 h.

Durada: 1 h. 50 m.

Itinerari: Font Hospital Calella, Zona hotelera, pujada darrera hotel Serhs Oasis Park fins urbanització Apart. Codina, Camí Fondo, Coll de l'Era d'en Mora, baixar cap a Sant Cebrià, Can Met girar dreta i pujar costat riera de Can Mates, Tres Termes, Sant Andreu en direcció a Can Carreres,girar esquerra després cases, tornar a girar esquerra i baixar fins Sot de Sant Andreu, Can Pallofa, riera de Pineda i Bar Rute.

Kilometratge: 24 km

Dificultat: Mitja-Alta

Lloc sortida: Font Hospital de Calella.

Temperatura: 9º-10º

Temps: Mitg ennovulat.

Integrants sortida: Agustí Dominguez, Joan Grima, Oscar León, Jordi Pont i Jordi Riudavets.

La ruta d'avui comença a la font de l'Hospital de Calella, per tot seguit passant per la zona hotelera de Calella, arribar a l'Hotel Serhs Oasis Park, per on pugem pel darrera fins a l'urbanització dels apartaments Codina. Un cop arribat a l'urbanització agafem a mà dreta fins al final del tram asfaltat i sortim al cami de terra, "Cami Fondo",que passa per sota l'autopista.

Tot just agafat el "Camí Fondo", comença la pujada a fer-se cada cop mes forta. Les cames encara estàn fredes i costa anar pujant. La forta pujada no para fins al Turó de les Guilles(259 m.). Es un tram de 1,5 km que es fan eterns, perque cada cop la pujada es mes forta i no hi ha força per anar trenant les pedalades. En l'ultim tram abans d'arribar a dalt del turó hi ha tres que han de baixar de la bici per diferents motius i només en Jordi Pont i l'Oscar arriben a dalt sense possar el peu a terra. Els demés fem honor al nom de la colla i possem el peu a terra.

Quan arribem a dalt ens fem la foto correspnent, hi trobem un voluntari que ens la fa i no hem de fer equilibris amb les bicis per aguantar la càmara.

Un cop arribat aquí, ja tot es baixada fins a arribar a la trenca del Coll de l'Era d'en Mora (183 m.), tambè conegut com a escombraries velles, i desde aquí baixem fins a Can Met a Sant Cebrià, fent un gir de mes de 300º per anar pujant al costat de la Riera de Can Mates fins a Tres Termes, coneguda a la nostra colla com a "Ruta de la Febre". Si voleu sapiguer el perquè d'aquest nom aneu a una altra sortida i ho podreu trobar. La pujada ens tan llarga que com podeu comprobar en les fotos s'ens fa de nit i tot, i quan arribem a dalt, ja s'ha fet de dia. (El grau d'humitat es molt alt i l'objectiu acusa la suor del que el porta a l'esquena i està entelat just en el moment de fer les fotos). No se si hem agafat febre o no, però la pujada no s'acababa mai, i sort que poc abans d'arribar a dalt hem trobar un excursionista que baixaba que ens ha informat que ja erem a dalt de tot.

A la foto podeu veure el maillot vermell arribant a dalt de tot de la "Ruta de la Febre", aixecant el braç com fan el campions en arribar a la meta. I hi ha una altra foto on es veu el fort desnivell .

Desde aquí tombem cap a Sant Andreu, i tot seguit agafent en direcció a Can Carreres i després de dues o tres casses trobem un trencant cap a l'esquerra, tombem per aquest camí i al cap de 1,5 km. aproximadement, trobem en una curva que puja, un trencant cap a l'esquerra. Agafem aquest curriol on només passa una bici i que es ple d'esbarses i demés berdisses, i on tota l'estona ens anem esgarrinxant amb berdises que envaeixen el camí. Tota l'estona fa baixada i arribem a empalmar al Sot de Sant Andreu a la part d'abaix, a menys de migt kilòmetre de Cal Capità.

Anem baixan i arribem tot seguit a Can Pallofa, i desde aquí començen a fer relleus fins a arribar al Bar Rute, on ens espera l'esmorzar, pero abans d'arribar-hi el pelotó es desmelena i començan els atacs per arribar primer a la meta volant, que ningú sap on es. Hauré de començar a treure targetes grogues o vermelles, perque el personal no s'esbaloti , ah¡¡, i a més s'informarà al Tio Pepe de "lo sucedido".

Joan Grima

farolillo rojo ha dit...

LA PUJADA DEL “PAPA”.

Com que aquesta colla és tan aficionada a posar nom a les “rutes” (la ruta de la febre, la pujada del quad, “la pàjara”, la pujada de la bicicleta….) proposo que quan anem a les basures (oficialment “el Coll de l´Era d´en Mora”) passant pel Turó de les Guilles, li diguem la “Pujada del Papa”, perquè nanos, és tan dura i tan forta, que quan arribes a dalt fas el petó a terra com el “Papa” (nota pels descreguts i gent de poca fe : el “Papa”, alies Sant Pare, quan arriba a qualsevol lloc fa un petó a terra…….)