Entrades populars

PINEDA, ELS SENGLARS, COLL DE PORT, VALLMANYA, QUATRE CAMINS, PINEDA

Sortida ben abrigadets.

Vista frontal de la pujada de la Riera de Pineda

Vista del darrere de la pujada per la Riera de Pineda

Aquí algú va propossar de comprar-ho i fer-hi la seu del "bocata".

Vista del darrere de Can Carreres desde Els Senglars.

La mateixa vista anterior però feta per un "professional" en Jordi Riudavets, amb flaix i tot.

Anant cap a Quatre Camins

Baixada de la pujada del "Bateix de Foc".

Data: 30 de Novembre del 2008

Hora sortida: 08:00 h.

Durada: 1,50 h.

Itinerari: Pineda (Poble Nou), Sant Jaume, Riera de Pineda, Els Senglars, Can Soler, Coll de Port, Vallmanya, Quatre Camins, Can Pallofa, Pineda.

kilometratge: 28 km.

Dificultat: Mitja

Lloc de sortida: Pineda (Poble Nou)

Temperatura: 5º

Temps: Despejat

Integrants sortida: Agustí Dominguez, Joan Grima, Oscar León, Joan Masvidal, Jordi Pont i Jordi Riudavets.

Sortim a les 08:00 h. amb un temps despejat però amb molt de fred, el dia mes fred desde que ha començat la tardor. Enfilem cap a Sant Jaume, després de pasar per el barri de les Creus, i en la pujada cap a Sant Jaume, ja començem a escalfar-nos. El fred es deixa sentir en el nás, que es la unica part del cost que està al descobert, doncs la cara i les orelles, alguns la portem protegida per un "Buf". Arribem a la riera de Pineda i el fred encara es ven viu, però despres de passar per sota el pont de l'autopista algú ja s'ha el treu.

Tot just abans d'arribar a Can Pallofa trenquem a mà dreta en direcció a Els Senglars i la primera pujada ja ens fa suar, encarà que continua el fred. Desprès d'aquesta petita pujada, arribem a un pla i trenquem cap a l'esquerra. Hi han tres o quatre pujades bastant fortes abans no arribem, però l'ultima que fa una curva a la dreta i continua uns dos centes o tres cents metres, es la mes forta. Arribem al trencant a mà esquerra i baixem i tombem cap a la dreta i ja hi som.

Aquí ens fens les fotos de rigor i continuem passant per darrera el restaurant i continuant amunt passant per la urbanització de Can Soler. Desde la part mes alta es divisen unes vistes fantàstiques de la part de darrera de Can Carreras i de Montpalau. Quant s'acaba la pujada arribem a un diposit d'aigua i al darrera hi ha la font de La Teula. En Jordi Riudavets que coneix tots els indrets ens indica que darrera el diposit hi ha la font. La veritat, després de passar tantes vegades no la havia vist mai, i suposso que com jo, algú altre tampoc.

D'aqui a Coll de Port (315 m.) ja tot es baixada i s'arriba en un moment. Ara agafem el camí que ens be tot recte en direcció a Vallmanya. La baixada es molt ràpida i camí està ple de branques d'arbres que han podat. Aquesta baixada en sentit invers, la anomenemt la pujada del "Quad", doncs un dia es va quedar enganxat en un xaregai un quad i no el podien treure i per poc que tomba i les consequencies hi haguessin sigut importants, doncs aquí la pujada i els xaregais fan que sigui molt perillós, i sort que aquest dia no vam pujar a ajudar a treurel.

Abans d'arribar al final de la baixada, agafem un corriol que ens porta directament a Sant Miquel de Vallmanya amb un tres i no res. I d'aquí tombem en direcció a Quatre Camins i poc abans d'arribar-hi girem a mà esquerra en direcció al Collet de Ca n'Esteve (199 m.), i abans d'arribar-hi girem a mà dreta per una baixada molt forta que es quasi impossible de pujar sense possar el peu a terra, i que es la prova que han de superar els novatos com a iniciació a integrar-se a la nostra colla. Aquesta baixada en sentit invers es la pujada del "Bateix de Foc". Aquí filmem la baixada de tots, menys del que filma, es clar.

Continuem tot recte i arribem a Quatre Camins, tomban en direcció a Can Pallofa i la Riera de Pineda, on començem a fer relleus per arribar a l'hora per esmorçar al Bar Rute de Pineda.

Aquesta ha estat la sortida d'avui. Hi manquem molts comentaris, que espero que algú s'animi, perque aixi aquest blog sigui mes "ric i ple" com la nostra nació que per que sigui rica i plena, no la pot fer una sola persona, sino que es necessita l'ajut de tots.

Visca la Colla Peu a Terra i Visca Catalunya ¡¡¡¡¡¡¡¡.