Entrades populars

Indicador de St. Martí del Montnegre

Recuperant forces

Font de la Brinxa

Coll de Sant Benet (550 m.)

Proba de catalanitat fent servir el Porró Liberal

Esmorçar de forquilla i ganivet.

Baixada per la Riera de Foirosos

Arribant al Coll de Sant Benet (L'Esplai)

Data: 07 de Desembre del 2008

Hora sortida: 07:30 h.

Durada: 3h. 10 minuts.

Itinerari: Calella, Carretera Nova, Tres Termes, Font del Ocells, El Bitllador, Coll de Can Benet (L'Esplai) (550 m.), Riera de Foirosos, St. Martí del Montnegre, Coll de Can Benet, l'Erola, Coll de Port, Quatre Camins, Riera de Pineda.

Kilometratge: 42 km.

Dificultad: Mitja-Alta

Lloc de Sortida: Hospital de Calella

Temperatura: 11,5º

Temps: Ennovulat i humit.

Integrants sortida: Jordi Riudavets, Jordi Pont, Joan Masvidal, Oscar León, Joan Grima i Agustí Dominguez.

Sortim a les 07:30 h. de devant de l'Hospital de Calella, i agafem per la Carretera Nova, encara es negra nit com es pot veure en la foto de la sortida. No tenim sensació de fred, i sí d'humitat. Tot just començar a pujar ens comencen a adelantar tot ple de cotxes i especialment, 4x4. Desde el començament, fins a St. Andreu no paran de adelantar-nos, si dic que entre 50 i 70 cotxes, i potser encara em quedo curt. Haviem de anar tot el rato en fila india sense poder parlar, i estar pendents del cotxes que ens adelantaven.

Un cop arribats a Sant Andreu, ens vam trobar amb tot el cotxes aparcats al camí i a la mateixa plaça, la cua de cotxes arribaba fins quasi a Tres Termes, anavem saludant a la gent i inclús algú ens va animar i aplaudir.

A Sant Andreu vam deixar el cotxes i ens van començar a adelantar els caballs del Raid de Santa Susanna, que pujaven desde la Riera de Pineda i fins al Coll de Can Benet vam anar acompanyats per els caballs. S'ha de dir que la gent que anava amb els caballs, en tot moment va ser molt correcte, ens adelantaven i ens saludaven i en cap moment vam sentir sensació de perill.

Tant en el Bitllador com en el Coll de Can Benet hi havia gent de l'ADF i molta gent d'assitencia als caballs que portaven menjar i aigua per els mateixos. Sembla que els cuidan molt a aquest animals.

Baixant per la Riera de Foirosos deixem enrera el caballs. La baixada ens alguns trams es bastant tècnica i ha pedres soltes que ens fan estar molt atents al camí. Pel demés, la baixada es molt maca, doncs tota l'estona anem per el mitg del bosc, amb una vegetació alta i tancada.

Quan arribem als llacs, ens trobem que estan quasi vuits, encara que a la cua de l'embassament es veu que hi entra aigua, encara que poca, si plou una mica, com que el terra ja està humit la quantitat d'aigua que hi entrara a l'embasament serà mes gran.

Tot just pasat aquest embassament creuem la riera i pujen cap a Sant Martí, encara que un servidor s'equivoca hi agafem en angle de 360º, i teniem que anar tot recte encara uns 100 m., i aleshores tombar cap a l'esquerra i amunt i el camí ja es porta tot sol cap a Sant Martí. Desseguida ens adonem que ens hem equivocat, però decidim continuar per aquest camí per descobrir una altre ruta. Una altre dia suposo que agafarem la ruta de sempre, doncs aquesta potser es mes curta pero al final de tot abans d'empalmar amb el camí que va de l'Esplai a St. Martí hi ha una pujada d'almenys 500 m. que cada vegada puja mes i mes i arriba un moment en que un darrera l'altre hem de posar el peu a terra perque es quasi impossible de pujar amb la bici.

De dalt del camí fins a St. Martí no hi ha mes de 1 km. de camí planer, i en un moment ens plantem al restaurant, son les 09:55 h. Fa 2 hores. i 25 minunts que hem sortit de Calella i desprès de 22 km. Ja abans d'arribar sembla que sentim l'olor de les botifarres a la brasa i els peus de porc, o potser ens ho imaginem de la gana que portem.

L'esmorzar avui es especial, normalment no ens entaulem, però avui toca menjar peus de porc guissats amb bolets i botifarra a la brasa amb torrades i all olí, i un bon porró de ví. Per cert, el porro de ví que ens van portar es diu Porro Liberal, perque té el broc gros i fa mes bé que mal, en contraposició al Porro Carlí, que te el broc petit, i amb porró carlí es mes bo el vi, perque no et farà tan de mal. Tot aixo ho he après del programa En Clau de Vi que fan el divendres a la nit per el Canal 33. Si us agrada el mon del vi, us el recomano.

Aquí al restaurant, estenem la paradeta de roba, guants i demès, al damunt de la calefacció doncs anem xops de la suor deguda a l'humitat i potser a que ens hem abrigat un xic mes del compte. N'hi havia per haver fet una foto a la paradeta.

Desprès d'una hora, retornem a la marxa amb un fred que tenim al cos desprès d'esmorzar que volem que arribi deseguida una pujada per poder entrar en calor. Costa de escalfar la musculatura perque la sang està concentrada a l'estomac per fer la digestió i ens manca a les extremitats. El camí fins el Coll de Can Benet va planejan amb algunes pujadetes per anirmar la marxa que fa que els 7 km. no es facin tant aburrits.

Desde el punt mes alt de l'excursió d'avui fins al final de la Riera de Pineda hi han 16 km. en que tot es baixada i poc mes de 35 m. ja som a abaix de tot.

Espero comentaris de la Colla Peu Terra, doncs aquesta sortida dona mes de sí que el que he escrit fins ara.

Salutacions a tothom i fins diumenge que be.